21 oktober, 2014

Padlet

Bilde hentet her


Padlet er en slags digital oppslagstavle. Her kan man for eksempel idémyldre, presentere fagstoff, gi beskjeder eller oppgaver og komme med innspill - argumentere - gi respons.

Her er en liten film om hvordan man oppretter en Padlet hva en Padlet kan brukes til: Hvordan bruke Padlet i undervisningen


Velkommen til å skrive på min Padlet! 

Jeg vil også her gjerne dele med dere et verktøy jeg så i bruk i praksis; Kahoot.
Ta en titt da vel, for dette er også et morsomt og gratis verktøy som kan brukes i undervsningen i alle fag!

8 kommentarer:

  1. Hei har lagt inn et notat på padleten din. Klarte å ødelegge den første gang, så jeg måtte skrive om igjen. Nå skal jeg ikke røre mer...

    SvarSlett
  2. Hehe! Fikk både bilde og notatet:) Takk skal du ha!

    SvarSlett
  3. Hei Guro.
    Jeg ble veldig nysgjerrig på Kahoot og har nå laget med bruker og prøvd det ut. Har skrevet litt om dette i bloggen min. Takk for tips ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Vær så god! Er ganske morsomt med kahoot!:)

      Slett
  4. Lenka til "Hvordan bruke Padlet i undervisningen" går til en video laget med Screencast-O-matic. Det blir dere utfordret på i vårsemesteret.

    SvarSlett
    Svar
    1. Blir spennende å lære om Screencast-O-matic, Thomas! Det gleder jeg neg til!

      Slett
  5. Jeg har skrevet og lastet opp et bilde på Padleten din ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var et stort bilde, gitt!:) takk for bidraget!

      Slett